یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

پاهای سوخته

امام علی علیه السلام فرمودند :

"کسی که به یاد سفر طولانی آخرت باشد ؛ خود را آماده می سازد." ، غررالحکم ، صفحه 150


     ازم میخواست یه روز بهش مرخصی بدم. منم گفتم برو. وقتی شب برگشت ، حسابی می لنگید. اول فکر کردم تصادف کرده ، ولی هر چی ازش پرسیدم ، نگفت چی شده. بالاخره بعد از کلی اصرار گفت : "پابرهنه روی لوله های نفت راه رفتم!" گفتم : "تو این آفتاب داغ!؟ مگه زده به سرت؟"

     گفت :" این چند وقت خیلی از خودم غافل شده بودم ، باید این کارو میکردم تا یادم بیاد چه آتیشی منتظرمه!" گفتم : "تو و آتیش جهنم!؟ تو که جز خدمت کاری نمیکنی!" گفت : "تو اینطور فکر میکنی ، ولی من خیلی گناه دارم. بعضی از اشاره ها یا بعضی سکوت های نابه جا ... اینا همه گناهان کوچیکی هستن که چون تکرار میکنیم برامون عادی میشه. واسه همین دائم باید حواسمون جمع باشه".


 

ادامه مطلب ...

حسینیه شهدا

مقام معظم رهبری :

"دشمن میخواهد یاد شهیدان فراموش شود. دشمن میخواهد خاطره ی این مجاهدت ها و بزرگ مردی ها در حافظه این ملت نماند. درست نقطه مقابل این ، همه باید حرکت کنند. یاد شهیدان را برجسته کنید ، زنده کنید ، خاطره ی آنها را حفظ کنید." ، دیدار خانواده های شهدا ، کردستان ، 22-2-1388


     گفت : "میخوام خونمون بشه حسینیه تا هیچ موقع شهدا رو فراموش نکنیم " گفتم : "چطوزی میخوای یادشون رو زنده کنی؟" گفت : "دور هم جمع میشیم و بعد از روضه و دعا ، براشون فاتحه میخونیم و ازشون خاطره تعریف می کنیم " ... واقعا هم ، خونشون شده بوده حسینیه شهدا.  اصلا هروقت خودشو می دیدم یاد جبهه و جنگ می افتادم. مخصوصا اینکه از دو سالگی هم ، شدیدا مجروح شده بود.


  ادامه مطلب ...