یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

سکوت ممنوع

امام عـــــلی علیه السلام فرمودند :

"درآنجا که باید سخن گفت ، سکوت و خاموشی سودی ندارد ؛ و آنجا که باید خاموش ماند ، سخن گفتن ناآگاهانه خیری نخواهد داشت." ، نهج البلاغه ، ص 502


وقتی سید محمدباقر صدر رو دستگیر کردند ، گفت : "می خوام برم حرم امیر المومنین علیه السلام و به مردم بگم چی شده" گفتم : "عجله نکن ، شاید آزادش کنن" گفت : "پس مسئولیت شرعی و وظیفه دینی چی میشه؟ مارو که فقط برای خوردن و آشامیدن نیافریدن! وقتی یه مرجع مظلوم ، تو چنگ این جنایتکارا اسیر شده ؛ چرا نباید مردم بدونن؟ چرا سکوت کنم ؟ الان دیگه وقت سکوت نیست. باید مرحله جدید جهاد رو شروع کرد."


  ادامه مطلب ...

با چشمان کاملا باز

امام علـــــی علیه السلام فرمودند :

"صیانت زن او را شاداب تر و زیبایی اش را پایدار تر می کند" ، غررالحکم ، ص405


     هنوز بعضی از همکاراش تو بیمارستان بی حجاب بودن ؛ همین طور بعضی از زن های فامیل ، ولی مهین همیشه حجابش رو حفظ می کرد. واسه همین ، بعضیا بهش توهین می کردن و می گفتن : "از تو بعیده که اینقدر ساده باشی و تحت تاثیر جوّ انقلاب قرار بگیری. آخه این چیه سرت کردی؟" مهین هم می گفت : "من به بقیه کار ندارم و برای حجابم هدف دارم ! چون مسئله حجاب رو از ته دل درک کردم و اصلا از روی سادگی و نادونی ، با حجاب نشدم". به خونوادش هم که به خاطر این توهین ها ناراحت می شدن می گفت : "مطمئنم یه روز همینایی که به حجاب اهمیت نمیدن ، بیشتر از من بهش مقید میشن!".

 

  ادامه مطلب ...

درخواست همکاری

سلام

     کلیه عزیزانی که از این وبلاگ بازدید می کنن ؛ تصمیم داریم پست های این وبلاگ را به زبان های دیگر هم انتشار دهیم در همین وبلاگ ؛ دوستانی که تمایل به همکاری داشتن می تونن به آی دی مقابل در نرم افزار تلگرام پیام بدن : At_Cou@