یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

محجبه

رســـــول خدا صلی الله علی واله وسلم فرمودند :

"هرکه امر به معروف و نهی از منکر کند ، او جانشین خدا در زمین و جانشین رسول اوست" ، مستدرک الوسائل ، جلد 12 ، صفحه 179


    زمان شاه بود. داشتیم با هم تو خیابون قدم میزدیم. یه خانم بی حجاب داشت جلومون راه می رفت. فاطمه جلو رفت و بدون هیچ مقدمه ای ازش پرسید : "ببخشید خانم ، اسم شما چیه؟" خانم با تعجب جواب داد: "زهرا ، چطور مگه؟" فاطمه خندید و گفت : "هم اسمیم"، بعد گفت : "می دونی چرا روی ماشینا چادر می کشن؟" خانم که هاج و واج مونده بود گفت : "لابد چون صاحباشون می خوان سرما و گرما و گرد و غبار و اینجور چیزا به ماشینشون آسیب نزنه". فاطمه گفت : آفرین! من و تو هم بنده خدا هستیم و خدا بخاطر علاقه ش به ما ، یه پوششی بهمون داده تا با اون از نگاهای نکیت بار بعضیا حفظ بشیم و آسیبی نبینیم. خصوصاً اینکه هم نام حضرت فاطمه سلام الله علیها هم هستیم ... بعد ها که دوباره اون خانم رو دیده بودم محجبه شده بود".


ادامه مطلب ...

جهیزیه

امام صـــــادق علیه السلام فرمودند :

"محبوب ترین مومنان نزد خدا کسی است که مومن تهیدست را در امور مادی زندگی اش یاری رساند." ، بحارالانوار ، جلد 75 ، صفحه 261


     قالی می بافت به چه قشنگی ، ولی درآمدش رو برای خودش خرج نمی کرد. هرچی از این راه در می آورد ، یا برای دختران فقیر جهیزیه می خرید و یا برای بچه ها قلم و دفتر. حتی جهیزیه خودش را هم داد به دختر دم بخت ؛ البته با اجازه من. یادمه یه بار برای عیدش یه دست لباس سبز و قرمز خیلی قشنگ خریده بودم. روز عید باهاش رفتم بیرون و وقتی برگشتم درش آورد و گذاشت کنار. ازش پرسیدم : "چرا شبه عیدی لباس نوت رو رو درآوردی ؟" گفت : "وقتی پیش بچه ها بودم با این لباس احساس خیلی بدی داشتم. همش فکر می کردم نکنه یکی از بچه ها نتونه برای عیدش لباس نو بخره ... دیگه نمی پوشمش !"

 

ادامه مطلب ...