یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

مثل همه ، مثل هیچ کس

امام عـــــلی علیه السلام فرمودند :

"اگر خدا را دوست می دارید ؛ محبت دنیا را از قلب هایتان خارج کنید." ، الحکم الزهره ، ترجمه انصاری ، صفحه 91


     بهش گفتم : "چرا لباسی نمی پوشی که در شان و موقعیت اجتماعیت باشه؟ یه کم بیشتر خرج خودت کن. چرا همش لباسای ساده و ارزون می پوشی؟ تو که وضعت خوبه". گفت : "تو بگو چرا باید یه چیزایی داشته باشم که بعضیا حسرت داشتن اونا رو بخورن؟ چرا باید زرق و برق دنیا چشمام رو کور کنه؟ دوست دارم مثله بقیه مردم زندگی کنم".


ادامه مطلب ...

فهیمه

رسول خـــــدا صلی الله واله وسلم فرمودند:

"بهترین شما کسی است که قرآن بیاموزد و به دیگران آموزش دهد" ، وسائل الشیعه ، جلد 6 ، ص167


     کلاس چهارم بود که اسمش رو تو کلاش قرآن نوشتم. یه روز وقتی رفتم از کلاس بیارمش ، معلمش جلوم رو گرفت و پرسید : "توخونه با فهیمه قرآن کار میکنید؟" گفتم : "نه ، چطور؟" گفت : "آخه خودش قرآن رو بلده ، بیشتر سوره ها رو تو کلاس می خونه و منو بچه ها گوش میدیم. طوری مسلطه که غلط های بچه ها رو زودتر از من میفهمه" با تعجب به فهمینه نگاه کردم. سرش رو انداخته بود پایین و چادرشو گرفته بود زیر چونه اش. بهش گفتم : "قرآن رو از کجا بلدی؟" گفت : "قبل از کلاس یه بار میخونم و یاد میگیرم!" تو مسجد بعد از نماز به همه می گفت : "هرکی دوست داره بمونه تا از همدیگه قرآن یاد بگیریم. نمی گفت : "یادتون بدم" تا به کسی بر نخوره.


  ادامه مطلب ...

تکلیف

امام عـــــلی علیه السلام فرمودند :

"هرکس مارا به دلش دوست داشته و بازبانش یاری کند و در رکاب ما ، با دستانش با دشمنانمان بجنگد ، او در بهشت با ما و در درجه ما خواهد بود." ، الخصال ، جلد 2 ، ص629


     هرکاریش کردیم از شهر بیرون نرفت که نرفت ؛ حتی تو بمباران شدید. برای رزمنده ها هرکاری از دستش برمی اومد می کرد. یه روز یکی از اقوام بهش گفت : " چرا شما مثله بقیه همسایه ها و فامیل از آبادان نمیرین ؟" خیلی ناراحت شد. اشک تو چشماش جمع شد و بهش گفت : "مگه اهل بیت امام حسین علیه السلام تنهاش گذاشتن که ما بخوایم اماممون رو تنها بزاریم؟ اگه ما هم بریم ، پس کی هوای این جوونا رو داشته باشه. دیگه غیر از این چه تکلیفی داریم؟"


  ادامه مطلب ...