یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

انتظامات

امام عــــلی علیه ا لسلام  فرمودند :

"حیا و حفت از خصلت های ایمان است ، این دو ، سرشت آزادگان و خوی نیکان است. " ، غررالحکم ، صفحه 257


     اعلام کرده بودن که راهپیمایی برائت از مشرکین ممنوعه و حسابی هم تهدید کرده بودن. ولی حافظه ، صبح خیلی زود بلند شد ، غسل شهادت کرد ، ساق بست و مقنعه ش رو محکم کرد. می گفت : "می خوام اگه تو خیابون زد و خورد شد ، حجابم به هم نخوره". یه بازو یند از روی چادر به بازوش زد که روش نوشته بود : "انتظامات خواهران" یه کتری بزرگ هم برداشت تا تو راهپیمایی به حاجیا آب بده. وقتی داشت میرفت بیرون بهم گفت : "امروز اولین سالگرد شهادت پسرم حسینه" ... همون روز رفت پیش حسینش و هیچ وقت هم جسدش پیدا نشد.


 

ادامه مطلب ...

دوستان دو جورند

امام صـــــادق علیه السلام فرموند:

"کسی که تنها با آن که هیچ عیبی ندارد برادری کند ؛ دوستان اندکی خواهد داشت."، بحارالانوار ، جلد 75 ، صفحه 278


     اوایل سر از کارش در نمی آو ردم ، چون هم دوستان ارزشی داشت و هم دوستایی که از نظر اعتقادی هیچ شباهتی بهش نداشتن حتی مخالفش بودن! یه روز ازش علت رو این قضیه رو پرسیدم . گفت : "همیشه ادم باید دو جور دوست داشته باشه ، بعضی ها باشن که تو از وجودشون استفاده کنی و بعضیا هم باشن که از وجودت استفاده کنن که در هر دو صورت این دوستی برای یه طرف مفیده ".

     می گفت : " دوستی با کسی که خودشون به ارزش ها مقید هستن خیلی خوبه ، ولی توی اونا چیزی رو تغییر نمیده. هنر اینه بتونی تو قلب کسی که با تو و اعتقاداتت مخالفه نفوذ کنی و روش تاثیر بذاری".

 


ادامه مطلب ...