یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

یاران حسین علیه السلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

محمد ابراهیم همت - زندگی نامه : قسمت پنجم

عباس برقی (همرزم شهید) :

     ((توی لبنان زمانی که حاج احمد تقسیم بندی می کرد که  این عده بمونین ، این عده باید آماده باشین مثلا فردا و پس فردا با ما برگردبن تهران ، حاج احمد تصمیمش بر این بود که بره خودش بیروت هم شناسایی انجام بده ، وهم اگر اسناد و مدارکی تو خانه سپاه بیروت هست و تو سفارت جمع کنه که دست دشمن نیافته. خب حاج احمد رفت مثلا فرض کنین ظهر بود رفت ، شب شد نیامد ، فردا نیامد ، همت هم عصبانی توی این شهرک زبدانی هی قدم می زد ، منتظر بود که حاجی بیاد برگردن دیگر ، همه بچه ها آماده بودن منتظر حاجی . من اومدم از پشت حاجی رو صدا ش کردم برگشت و گفت : کاری داری حاجی؟ خبری شنیدی؟ گفتم : خبری نشنیدم! ولی چند وقت پیش که ایران بودیم یه اتفاقی افتاد می خوام اونو برات بگم. گفت : خب بگوشم چیه؟ یه خورده از بچه ها فاصله گرفتیم رفتیم جلوی در ، موضورو براش تعریف کردم که توی تهران که بودیم. شب تو خونه حاج احمد این اتفاق افتاد و حاجی گفت : من دیگه برنمی گردم ، این سفر ، سفر آخره منه ، از خدا اینو خواستم و اینها. اینا رو که من به حاجی گفتم ، خب حاج همت هم همرزم حاج احمد ، چند سال با هم اند ، میشناسه احمدو میدونه که احمد حرف الکی نمی زنه ، اینا رو که من بهش گفتم ، گفت : برقی الهی که لال بشی ، این حرف بود که تو به من زدی ، از من جدا شد ، دور زد که برگرده طرف بچه ها ، من دیدم که شانه هاش داره می لرزه با گریه با هق هق کنان از من جدا شد رفت ، طی یک و دو روزم طاقت آوردن ، سعی ام کردن که بلکه حاجی رو یک اتفاقی رو براش پیش بیارن که بتونن معاوضه یا چیزی بکنند ، اون اتفاق نیافتاد و حاجی برگشت ؛ برگشت دیگر ، برگشتن اومدن خوردن به عملیات رمضان و اسارت حاجی هم باعث شد اینا دیر برسن.))

 

     با ناکامی در اولین عملیات برون مرزی ایران که رمضان نام داشت ، فرماندهان منطقه دیگری را برای انجام عملیات بعدی ایران انتخاب کردن. همت حالا در نبود احمد متوسلیان و محمود شهبازی به تنهایی مسئولیت فرماندهی و هدایت لشگر 27 محمد رسول الله را به عهده گرفته بود. همتی که حالا دگر نه فقط یک فرمانده نظامی ، که مرادی بود که بر قلب یاران و مریدان بسیجیش حکومت می کرد. گوهری که بسیجیان لشگر 27 ، قدر روزهای خوش در کنار او بودن را ، خوب می دانستند.

 

عباس برقی (همرزم شهید) :

     ((حاج همت شده بود فرمانده لشگر ، توی رمضان عمل کرده بود ، خوبم کار کرده بود ولی خب عملیات کلا موفق نبود. دیگر حاج همت جا افتاده بین بچه های تیپ حضرت رسول ص و فرماندهی شد که به قلب ها حکومت می کرد یعنی اونقدر با اخلاص ، با ایمان که بچه ها برای اینکه مثلا بتونن از نزدیک همت رو ببینند ، زیارتش کنند ، دست و پا می شکوندند ، خب همهی فرماندهان عزیز بودند ؛ این نبود که فقط همت باشه ولی یک وجهه خواص داشت علتش هم این بود که تو قلب بچه ها رخنه می کرد.))

 

     همت بود و روز هایی از پس روز های دیگر ، از جبهه ای به جبهه ای دیگر ، واز این عملیات به عملیات دیگر ، از مسلم ابن عقیل گرفته تا والفجر مقدماتی و یک و چهار ، آن سو دشمنی  بود که روز به روز با انواع سلاح و مهمات خارجی شرقی و غربی تجهیز می شد و این سو یک دشت بزرگ ، به بزرگی و تفتیدگیه فکه و بسیجیان معصوم با سلاح های ابتدایی در شرایط تحریم و با دست خالی ، اما هیچ یک از این ها ، به داغی زخم زبانهایی نبود که از مدعیان می شنید.

 

گلعلی بابایی (نویسنده و محقق) :

     ((بعد از عملیات والفجر مقدماتی اذیت شد ، تو همین منطقه 10 تهران ، بودن کسایی مثل همین اکبر گنجی نامرد که الان اونوره ، داره توطئه می کنه ؛ همت و توی زیرزمین منطقه 10 ، ته انتهای خیابان فلسطین ، اشاره می کرد ، یخش رو می گرفت و می گفت : چطوری کانال پر کن. یعنی یک توهین های اینطوری خیلی باهاش برخوردای تندی می کردن ؛ که آره تو رفتی بچه های بسیجی رو بردی کانال های فکه رو پر کردی.))

 

با تشکر فراوان از آقای یاسر انتظامی کارگردان مجموعه فرماندهان.

نظرات 1 + ارسال نظر
نر گس چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 18:53 http://nargesi25m.javanblog.ir/

دلی کنار پنجره نشسته زار می زند و خواب دیده ام شبی مرا کنار می زند غروب ها که می شود خیال چشمهای تو تو را دوباره در دل شکسته جار می زند یکی نگاه می کند یکی گناه می کند یکی سکوت می کند یکی هوار می زند و عشق درد مشترک میان ماست با همه کسی که شعر گفته یا کسی که تار می زند درست مثل بازی گذشته های شاعری که جای سنگ و گل به دوستش انار می زند خدا کند به وعده اش وفا کند که گفته بود شبی مرا به جرم عشق خویش دار می زند

شعر قشنگی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد